Sos.ped team

Vi har et internt støttesystem på skolen som består av sosiallærer og sosialpedagogisk koordinator, og samarbeider tett med baseleder på AKS. Teamet har som oppgave å være å være ledelsens forlengede arm i det forebyggende arbeidet, utviklingsarbeid og arbeid med skolemiljøsaker og spesialundervisning. Målet er å samarbeide så tett med personalet at vi kan planlegge undervisning sammen, evaluere læringsøkter sammen, observere, veilede og reflektere over praksis. Når vi planlegger undervisning skal vi alltid ta utgangspunkt i den elevgruppen hver enkelt klasse består av og tilrettelegge med de tilpasninger og behov som trengs, for at alle skal oppleve mestring og tilhørighet. Sosialpedagogisk team deltar ofte på trinntid og bidrar på fellestider. Utover trinntid og fellestid er det ukentlige samarbeidsmøter med skole og AKS, ukentlige møter med sos.ped team og ledelsen der vi deler og drøfter pågående arbeid både på system- og individnivå. Dette møtet benyttes også til pedagogisk utviklingsarbeid. Til høsten skal vi også opprette internt ressursteam og nærværsteam hvor vi tidlig kan ta tak i begynnende utfordringer.