Aktivitetsskolen

Læringsstøttende aktiviteter for elevene våre fra 1. til 4. trinn er godt i gang på Bakås skoles AKS. AKS vil fortsette med mange gode tilbud til aktiviteter for elevene våre:

• Skikurs i regi av Skiforeningen
  • Malekurs hvor elevene lærere grunnleggende ferdigheter i forskjellige teknikker,
  • Master Chief matlaging med god og variert kvalitet
  • Innebandykurs i samarbeid med Norges Innebandy Forbund.
  • Svømming annenhver uke for 3. og 4. klasse gjennom hele året.
  • Kahoot hver uke for hvert trinn med utgangspunkt i hva de har jobbet med på skolen.

I løpet av den første uken i desember har AKS kveldsåpent med juleforberedelser og servering av julemat. I februar har vi karneval for alle 1.–4. klasse på skolen. Samtidig som foreldrene er på foreldremøte. Vi har et variert tilbud i ferier, fra museumsbesøk, kino, fysisk aktivitet utendørs ikke minst overnatting for 3. og 4. klasse i vinterferien. Flott avslutningstur til Liseberg for 4. trinnselevene. I tillegg til kodekurs i Scratch vil elevene på 3. og 4. trinn få programmere LEGO Education med WEDO 0.2. som en del av Lese og regneprosjektet som AKS deltar på 2017. AKS arbeider systematisk med et inkluderende og godt skolemiljø, og fortsetter arbeidet med god kommunikasjon i møte med både elever og foresatte.